Näytetään tekstit, joissa on tunniste Vaatekaapissa. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste Vaatekaapissa. Näytä kaikki tekstit

tiistai 23. elokuuta 2011

Sattumalta sävy sävyyn




Ekaa kertaa kunnon syysvaatetuksessa. Tällä kertaa kaikki kierrätettyä ja hupaisaa kyllä saman sävyistä ihan sattumalta. Takki on kirpparilta (Nameitin perusmalli), housut toiselta kirpparilta (Didriksons) ja huivi kanssa kirppikseltä. Kumpparit saatiin vanhempien naapurien kierrätyslaatikosta. On muuten vaikea löytää pieniä kumppareita - nämä on nyt sitten kokoa 20.

torstai 28. heinäkuuta 2011

Shortsikesä

Huh, miten kuuma. Sisällä, ulkona, joka puolella. Vainoaako (vai ilahduttaako) nämä joka puolelle tunkeutuvat kuumuushiukkaset teitäkin? Eipä siis ihme, ettei viime aikoina ole kummemmin vaatteita tässä blogissa esiintynyt. Vaipoissa on hengattu kotona, mökillä ei ihmeempiä vaatteiden kanssa kiristellä. Näihin kuviin ne lempparit sitten mahtuukin.

Vasemmalta oikealle: Body Mololta, shortsit kirpparilta - body henkasta, shortsit kirpparilta - molemmat popilta. Huivi kirpparilta ja auto Brion.

torstai 30. kesäkuuta 2011

Aletus

Kuten tiedätte, olen odotellut aleja sormet himokkaasti näppäimillä jo muutamia hetkiä. Optimoijan unelma on kuvitteellisesti hyvä diili: Hauskaa halvemmalla. Vaikka suhtaudun aleihin rationaalisesti miettimällä mitä oikeasti tarvitsen, niin silti sitä nappaa vielä tonkin. Kun nyt kannattaa. Noh, tällä kertaa tuli housuja turhan monet.

Muutenkin suunnitelmallisuudella on rajansa. Alunperin ajatuksissa oli aleshopauttaa Mini Rodinia ja Bobo Chosesia. Toisin kävi. Mini Rodineita olin puhki katsonut (paitsi ostin yhdet supersulkut farkut) ja Bobolta muutamista nettikaupoista oli kaikki oikeasti hauskat vaatteet loppu. Ens syksynä meillä lähinnä siis Po.Pataan, Molotetaan ja Lindexoidaan. Ah, ja yksi viime talvena ihailemani Norlien neule löytyi Punavuoren Peikon poistosta puoleen hintaan. Ja toimitus toimi muuten supernopeesti eikä postikustannukset ole pahat.



keskiviikko 22. kesäkuuta 2011

Sininen suvi


Olikos se niin että tyttövauvoille ei vaaleanpunaista ja pojille ei vaaleansinistä? Ja syy oli, että... ei haluta korostaa sukupuolta vai ehkä enemmän kieltäytyminen jostain löllöromantiikasta ja liiasta vauvamaisuuden korostamisesta. Meillä nimittäin vaalea, kirkas ja tumma sini ovat on ihan hittejä satoi tai paistoi.

Mitäs kesällä muuta tuijotteleekaan kuin sinistä: taivasta, merta ja mustikoita. Hauskaa juhannusta kaikille!

PS. Ale-haille tiedoksi, että Smallablessa ja Babyshopssa ale käynnissä.

perjantai 17. kesäkuuta 2011

Sateenkaarihallituksen hengessä


Kun tässä nyt tänään kohta saadaan uusi sateenkaareksi kai nyt sitten sikspäkin sijaan nimetty hallitus, niin pitihän lapsosen saada teeman mukaiset vaatteet ja lelut. Ja kas, kuiskutteleeko se palikka paikkapelin lopputulokset? Nauttikaahan kaikki ihanat viikonlopusta!

keskiviikko 4. toukokuuta 2011

Oh Bobo Choses

Voihan ihanuuksien hirmukanuuna. On se onni omata vielä pieni lapsi kun voi tehdä näitä tutkimusretkiä uusiin vaatemerkkeihin jatkuvalla syötöllä. Nämä kaikki Bobo Chosesin vaatteet yms. ovat aivan ihania mutta jos vaan tämä ihana huopa ei olisi loppu Smallablen varastosta ja näiden ihanien shortsien kuljetuskustannukset Kids of Luxurysta ei olisi 18€, niin minulla olisi kesäinen übercoolisches piknikmeininki valmiina. Mrs. Agatha oli tehnytkin jo tästä merkistä laatuarvioinnin, jonka voi tsekata hänen tästä.




tiistai 3. toukokuuta 2011

Vintage tarinoita

KappAhl ei ole oikeastaan kovin viehko kauppa. Shoppausreissuilla (jopa mökkikaupungissamme Salossa) olen jättänyt tyystin kaupan kiertämättä. Paitsi viimeksi Salossa - ja nyt ne vielä avasivat liikkeen ihan kotimmekin tuntumaan. Kas kummaa viehkoja lastenvaatteita sieltä kyllä nyt löytyykin - tosin vain tytöille. Ehkä joku söpöliini saa näitä meiltä lahjaksi. Tässä muutama Vintage Stories esimerkki:




perjantai 29. huhtikuuta 2011

Harmaata vappua

EDIT: Kauheeta kun otsikko oli niin synkeä - huomasin. Ihan loistokasta vappua siis, meillä vaan näitä harmaita vaatekokonaisuuksia piisaa varmaan myös vapuksi.

 
Vaatteet kuvissa jo aiemmin blogissa esilla olleita: Lindex, H&M, Molo, Kikikid, Converse & Marimekko.
Paikat kuvissa ylhäältä alas: Daniel Liebeskindin suunnittelema Jüdisches Museum, Hamburger Bahnhofin taideteos ja vikana ilmapallo Tiimarista

tiistai 22. maaliskuuta 2011

Berlin - täältä tullaan

Vihdoin matkalle! Viime kesästä lähtien matkajalkaa on kuumottanut - varsinkin kun netissä on saanut pyöriä kahtakauheammin kotona ollessa. Mies on saanut kuulla reissusuunnitelman Etelä-Amerikkaan, Aasiaan ja Kreikkaan. Tällä kertaa ei kuitenkaan aurinkoa vaan kulttuuria ja fiilistelyä eli Berliini, here we come.

Jännittävintähän tässä on tietysti lähteä ensi kertaa Minin kanssa matkalle. Mitä matkaan ja miten asiat lentokoneessa oikein minien kanssa toimii. Meinataan suunnata matkaan ilman turvakaukaloa ja ostaa rattaatkin vasta paikan päältä. Mini saa kulkea kantorepussa. Vanhaan malliin totesimme, että järkevimmin pakaasit kulkee selässä eli toivottavasti saadaan kahden viikon kamat mahdutettua rinkkaan ja purjehdussäkkiin.


Ja koska vaatepinoja on niin hauska kuvata ja meillä on Minille takuulla ihan liikaa kamaa mukana:


Berliinikuulumisiin.

torstai 17. maaliskuuta 2011

Unelmien kehto

Ensimmäisinä kuukausina Mini ei suostunut nukkumaan montaakaan silmäystä ilman syliä. Onneksi avuksi löytyi aika pian kantoliina. Jonain yön mustana hetkenä kuitenkin päätin, että seuraavalle lapselle hommataan kehto, jota voi puoliunessa keikuttaa. Road Trip in Finland -blogin kautta bongasin täydellisen kappaleen. Tosin hinnan osalta ei puhuta sadoista vaan tuhansista euroista. Eli ei näy meillä. Kyseistä Joost van Veldhuizenin kappaletta myydään hollantilaisten ja belgialaisten nuorten muotoilijoiden verkkokaupassa De Invasie.

Löytyipä sieltä myös tämä söpö paita.

keskiviikko 9. maaliskuuta 2011

Ideasta kaappiin

Keltaista ja mustaa. Hmmm. Inspistä on hauska hakea googlaamalla ja kiertelemällä mutta todellisuudessa kaapissa on muutama retale jo valmiina eikä turhia vaatteita hetken käyttöön viitsi kamalia kasoja ostaa jo ympäristösyistä. Meiltä löytyy kaapista jo muutama hauska kelta-musta vaatekappale:


Tuo takki on muuten hommattu Kaivarin kanuunasta, jossa isot läjät hyvälaatuisia käytettyjä lasten (ja aikuisten) vaatteita yms. Toinen hyväksihavaittu käytettyjen vaatteiden kauppa on Kruunukirppu Kruununhaassa.

Kelta-mustat ajatukset toimiviksi kokonaisuuksiksi saisi muutamalla lisähankinnalla: keltainen pipo Po.Pilta, mustat verkkari/trikoopöksyt Lindexiltä sekä okrankeltaiset farkut jostain. Lisäksi nuo tummansiniset mini-Converset on ehkä myös pakko hankkia vaatekaappia venyttämään.

maanantai 7. maaliskuuta 2011

Black 'n Yellow

Keväälle 2011, osa 1: Mustaa ja keltaista. Hiukan rokkia mutta raikasta. Leikittelyä leimallisesti tyttöjen ja poikien vaatteilla.