maanantai 11. heinäkuuta 2011

Lummelammella


Läheisessä lummelammessa (oikeastaan järven pohjukka) pohjan korkeus on vuosien saatossa lähetynyt uhkaavasti soutuneveen pohjaa. Tälläkin kertaa tussahdimme vedenalaiseen mättääseen kiinni. Onneksi pikkuhiljaa taas rantavesi on kuitenkin kirkastunut jopa niin että seuraavalla kerralla ajattelimme ottaa perinteisesti Aasian rantalomilla käytetyt snorkkelit mukaan. Särkiä ja ahvenia pomppii vedenpinnalla myös muutamien vuosien poissaolon jälkeen. Liekö pienmaatalouden hiipuminen ympäristössä puhdistanut vesiä.

Oma sinttimme oli lummereissusta kuitenkin sitä mieltä, että so boring. Niinpä niin. Ei ole äidin mieliteot enää linjassa Minin kanssa.

torstai 30. kesäkuuta 2011

Aletus

Kuten tiedätte, olen odotellut aleja sormet himokkaasti näppäimillä jo muutamia hetkiä. Optimoijan unelma on kuvitteellisesti hyvä diili: Hauskaa halvemmalla. Vaikka suhtaudun aleihin rationaalisesti miettimällä mitä oikeasti tarvitsen, niin silti sitä nappaa vielä tonkin. Kun nyt kannattaa. Noh, tällä kertaa tuli housuja turhan monet.

Muutenkin suunnitelmallisuudella on rajansa. Alunperin ajatuksissa oli aleshopauttaa Mini Rodinia ja Bobo Chosesia. Toisin kävi. Mini Rodineita olin puhki katsonut (paitsi ostin yhdet supersulkut farkut) ja Bobolta muutamista nettikaupoista oli kaikki oikeasti hauskat vaatteet loppu. Ens syksynä meillä lähinnä siis Po.Pataan, Molotetaan ja Lindexoidaan. Ah, ja yksi viime talvena ihailemani Norlien neule löytyi Punavuoren Peikon poistosta puoleen hintaan. Ja toimitus toimi muuten supernopeesti eikä postikustannukset ole pahat.



tiistai 28. kesäkuuta 2011

Lasten ja aikuisten iloksi

Eikös nämä ole kuin kaksi marjaa? Toinen on mummin kirppislöytö Minille, ja toinen on äidin ja kummin designkauppabongaus.

Kuva: Jälleenmyyjä Bus Stop Clothing
Kynttilänjalka systeemi on siis tanskalaisen Helgon Astack. Kynttilänjalat myydään osissa ja on pinottavissa toisiinsa kiinni kuten halutaan - ja mikä hauskinta kotonakin voi pinota mieleisensä mielentilan ja ilman mukaan.

keskiviikko 22. kesäkuuta 2011

Sininen suvi


Olikos se niin että tyttövauvoille ei vaaleanpunaista ja pojille ei vaaleansinistä? Ja syy oli, että... ei haluta korostaa sukupuolta vai ehkä enemmän kieltäytyminen jostain löllöromantiikasta ja liiasta vauvamaisuuden korostamisesta. Meillä nimittäin vaalea, kirkas ja tumma sini ovat on ihan hittejä satoi tai paistoi.

Mitäs kesällä muuta tuijotteleekaan kuin sinistä: taivasta, merta ja mustikoita. Hauskaa juhannusta kaikille!

PS. Ale-haille tiedoksi, että Smallablessa ja Babyshopssa ale käynnissä.

Kulosaaren kasino

Monille helsinkiläisille varmaankin tuttu hääpaikka Kulosaaren Casino tuli testattua lapsen kanssa tässä muutama viikko sitten pikkusiskon synttäreitä juhlittaessa. Kuten tiedätte ravintoloissa on visiteerattu mutta useimmiten kohteena aasialaiset tai muutenvaan kepeät paikat.

Eipä Kulosaaren kasinoakaan voi hienostoravintolaksi tituleerata mutta hiukka siistimpää versiota se edustaa. Ruoka oli erinomaista (syötiin perusmenu: parsapöytä alkuun ja kalaa pääruuaksi). Keskusta kilpailijoihin verrattuna häviää hinta-laatu suhteellaan.

Pointti miksi haluan kuitenkin teille paikan jakaa on se, että lapset (pienetkin) olivat erittäin tervetulleita. Paikalla oli toinenkin seurue lapsien kanssa ja ilta näytti sujuvan heilläkin kummemmitta mutkitta. Kärryjen kanssa täytyy portaikossa soveltaa, mutta henkilökunta auttaa. Vaipanvaihtoa ei tullut testattua, mutta vessat olivat tilavia, mikäli ei erillistä invaratkaisua.

Eli perhedinnerit ja lapselliset kaveriporukat: paikka oli kaikin puolin toimiva.

perjantai 17. kesäkuuta 2011

Sateenkaarihallituksen hengessä


Kun tässä nyt tänään kohta saadaan uusi sateenkaareksi kai nyt sitten sikspäkin sijaan nimetty hallitus, niin pitihän lapsosen saada teeman mukaiset vaatteet ja lelut. Ja kas, kuiskutteleeko se palikka paikkapelin lopputulokset? Nauttikaahan kaikki ihanat viikonlopusta!